madison project

Kontakt

mASZ PYTANIA?

GODZINY PRACY

 

Poniedziałek – Piątek 10:00 – 17:00

 

Telefon: +48 660 629 203

 

Najczęściej zadawane pytania

To zależy od wielkości projektu, jego zakresu, a czasami także od czynników zewnętrznych np. dostępność produktów, pozwoleń itp. Cały proces projektowy trwa średnio około 2 – 3 miesiące. Wszystko zależy od zakresu planowanych działań, wielkości mieszkania, albo domu. Istotne jest też to, ile mebli będzie wykonywanych na zamówienie, ponieważ każdy mebel trzeba wtedy osobno rozrysować. Ważne jest także czy zdecydują się Państwo także na nadzór oraz pomoc w zakupach – są to opcje wyceniane dodatkowo i nie każdy się na nie decyduje.

Na wstępie dodam, że projekt powstaje przy WSPÓŁPRACY „ramię w ramię” wielu osób. Zarówno projektanta, klienta, producentów jak i wykonawców. Każdy spełnia swoją rolę. Jeśli oczekujesz, że bez Twojego udziału pstrykniesz palcami i wszystko będzie gotowe to nie zgłaszaj się do Nas. 🙂  

 

Zanim przystąpimy do właściwych działań czekają Nas formalności. Postarałam się natomiast, aby były jak najmniej uciążliwe. Jeśli zastanawiasz się nad projektem, ale nie jesteś jeszcze przekonany napisz maila na projektowanie.onlydesign@gmail.com z prośbą o ofertę – jest ona niezobowiązująca. Jeśli stwierdzisz, że chcesz postawić na współpracę podpisujemy umowę, oraz rozpoczynamy proces projektowy i od tej chwili razem pracujemy nad najlepszymi rozwiązaniami w Twojej inwestycji: 

No. 1

ANALIZA POTRZEB KLIENTA

Proces projektowy jest usługą wyjątkową. Jedna lub więcej osób pracuje nad Twoim wnętrzem analizując niejednokrotnie miesiącami Twój styl życia aby wiedzieć, że lubisz ciepłe klimatyczne światło kiedy się relaksujesz, a w kuchni przydałby Ci się młynek na odpady. Jesteś leworęczna i światło powinno padać z prawej. Twoje nawyki i styl życia są dla Nas drogowskazem do stworzenia miejsca w którym poczujesz się dobrze. A żeby tego wszystkiego się dowiedzieć przeprowadzamy „Analizę potrzeb klienta” jest to fundament procesu projektowego. Najpierw wysyłamy do Ciebie ankietę którą wypełniasz na spokojnie w domu. Później spotykamy się online. Spotkanie odbywa się w różnej formie najczęściej online na Teams, Skype czy Google Meet. To spotkanie podczas którego uważnie słucham i zadaje pytania. Po kilku dniach otrzymujesz ode mnie „Brief” czyli wszystkie ustalenia które zostały do tej pory poruszone. W ramach współpracy każdy klient otrzymuje od Nas dostęp do indywidualnej platformy projektowej na której śledzisz projekt a także możesz w nim aktywnie uczestniczyć. 

No. 2

INWENTARYZACJA LUB PRACA NA RZUTACH

Inwentaryzacja jest opcją dodatkowo płatną. W zależności od sytuacji wykonuje ją: projektant, klient lub zatrudniona do tego osoba z zewnętrz. Inwentaryzacja zrobiona przez projektanta jest możliwa na terenie woj. Zachodniopomorskiego i woj. Śląskiego. Każdym przypadku klient może wykonać inwentaryzacje sam. Jak ją wykonać? Tutaj instrukcja. Jeśli natomiast projekt jest realizowany w Warszawie istnieje możliwość zatrudnienia osoby która wykona inwentaryzację na zlecenie. Jeśli mieszkanie/dom jest kupione na podstawie planów budowlanch możemy wykonać projekt tylko na podstawie rzutów, natomiast należy pamiętać, że wymiary w rzeczywistości mogą się różnić. 

Koszt inwentaryzacji: 10zł/m2 

No. 3

UKŁAD FUNKCJONALNY

Kupiłeś mieszkanie od dewelopera otrzymałeś rzut mieszkania z rozmieszeniem mebelek i myślisz, że w takim wypadku nie potrzebujesz układu funkcjonalnego? Nic bardziej mylnego. Rzut który  przygotowuje architekt jest tylko poglądowy pokazuje na zasadzie legendy jakie elementy mogą się znaleźć ALE one nie są w skali. Układy funkcjonalne wykonują projektanci i architekci wnętrz… i nagle okazuje się, że nie zmieszczą się 3 fotele i stół na 6 krzeseł 🙂 układ funkcjonalny pomaga zaplanować funkcję mieszkania pod względem ergonomii, gabarytów oraz oczekiwanego rozmieszczenia. Są to rysunki 2D tzw. „rzut z góry” 

No 4

WIZUALIZACJE /moodbord opcjonalnie/

To chyba najbardziej wyczekiwana część projektu. Wizualizacje pozwalają wreszcie zobaczyć wirtualny podgląd Naszego mieszkania. Dokładamy starań aby wizualizacje były jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości a modele 3D w nich użyte w 95% odpowiadają produktom rzeczywistym które możecie zakupić w sklepie. Należy jednak pamiętać, że to wciąż komputerowo generowany obraz i należy pamiętać że gra świateł, kolorystyka, struktury w rzeczywistości mogą się różnić.  Po otrzymaniu wizualizacji przysługują ci 2 tury poprawek. Co to oznacza?

1 – tura, otrzymujesz wizualizację zapisujesz wszystkie uwagi lub zmiany które ewentualnie chciałbyś dokonać. To doskonały moment na zadawanie pytań i wyjaśnienie wątpliwości. Nanoszę zmiany i otrzymujesz ode mnie poprawione wizualizacje. 

2-tura, jeśli po pierwszej turze wciąż coś jest nie tak masz prawo jeszcze raz doprecyzować coś co zostało np pominięte, ale wcale nie musi tak być może być tak że po 1 turze już zaakceptujesz projekt.

Pamiętaj, że poprawki to NIE ZMIANA całego projektu i układu funkcjonalnego. Zmiany drastycznie zmieniające projekt liczone są jako nowy projekt.  Jeśli wciąż jesteś bardzo niezdecydowany zgłoś mi to wcześniej zanim zabierzemy się za wizualizację przygotuje dla Ciebie np. 3 moodboardy materiałowe do wyboru np w czerwieni, granacie i zieleni. To prawdopodobnie ułatwi decyzję i nie będzie konieczności dokupywania nowego projektu. 

Po potwierdzeniu mailowym – przygotowujemy wizualizacje ostateczne. Są one podstawą do stworzenia całej dokumentacji technicznej, w oparciu o którą ekipa remontowa czy stolarze – mogą wycenić/wykonać wszystkie zaprojektowane elementy.

Informację dodatkowe: Podczas wizualizacji na bieżąco na platformie do której udzieliliśmy ci dostępu zamieszczamy produkty użyte w projekcie, dzięki temu cały czas masz kontrolę nad budżetem oraz możesz zapoznać się z walorami produktu, ceną i parametrami.

No 5

DOKUMENTACJA TECHNICZNA

Nie warto pomijać tego etapu. Wykonawcy nie są w stanie wykonać projektu bez wytycznych które znajdują się w rysunkach technicznych. Zawierają one:

  • schemat rozmieszczenia wymiarowanych mebli
  • schemat rozmieszczenia gniazdek i łączników elektrycznych (na rzutach z góry i kłady ścian)
  • schemat rozmieszczenia punktów hydraulicznych
  • schemat sufitów podwieszanych
  • schemat ułożenia posadzek
  • schemat układania płytek

I inne niezbędne.

No 6

LISTA WYPOSAŻENIA

Kiedy mam już zatwierdzone wizualizacje oraz wykonane rysunki techniczne pozostaje wskazać Ci lista zakupów. Wtedy najczęściej pojawia się pytanie „czy mamy kupić to sami czy Pani to zrobi?”

Oczywiście jest taka możliwość abym zrobiła wszystkie zamówienia za klienta ale jest to opcja dodatkowo płatna i projektant sam decyduje gdzie zamówi materiały. Niejednokrotnie klienci znajdują coś w internecie sami natomiast projektach mają swoje sprawdzone „adresy” gdzie najczęściej nie ma problemów z ewentualnymi zwrotami lub reklamacjami i czasami tylko pozornie oszczędzamy np „200zł” a ostatecznie więcej tracimy.

Jeśli jednak martwisz się że nie poradzisz sobie z liczeniem m2 płytek czy litrów jakby nie martw się takie informacje znajdziesz w liście wyposażenia.

No 7

NADZÓR I ZAKUPY

NADZÓR PROJEKTOWY proszę nie mylić z inwestorskim i budowlanym. Proszę dobrze zastanowić się nad rodzajem nadzoru którego potrzebujesz.

Nadzór projektowy – to sprawdzanie zgodności projektu z wykonaniem, mówiąc wprost kontrola czy wykonawcy trzymają się dokumentacji projektowej i sami nie decydują o sposobie i efekcie wykonania.

Nadzór inwestorski – to idealna opcja dla osób które sami nie mogą brać udział w wykończeniu wnętrza i całkowicie chcą oddać projekt w ręce projektanta czyli delegują mną projektanta zarówno nadzór projektowy, wszelkie decyzje, oraz zamawianie produktów za klienta. Taka opcja jest możliwa po wcześniejszym uprzedzeniu i jest wyceniana indywidualnie. Ty odpoczywasz my pracujemy.

Nadzór budowlany – projektant nie sprawuje  nadzoru budowlanego.

Zgodnie z art. 84 ust. 1 prawa budowlanego należą do nich:

  • kontrola przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego,
  • kontrola działania organów administracji architektoniczno-budowlanej,
  • badanie przyczyn powstania katastrof budowlanych,
  • współdziałanie z organami kontroli państwowej1.

Co dokładnie oznacza pierwsze ze sformułowanych wyżej zadań? Nadzór budowlany kontroluje inwestycje w zakresie zgodności wykonywanych prac z zatwierdzonym projektem, warunkami zdefiniowanymi w decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zapisami ustawy. Powinien zatem sprawdzić, czy zagospodarowanie terenu odpowiada miejscowym planom zagospodarowania przestrzennego i wymogom ochrony środowiska. Jego zadaniem jest także zweryfikowanie warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia na etapie projektu, realizacji oraz utrzymania nieruchomości.

Zapraszam Cię do zakładki oferta, w której pokazuję przykłady. 

JEŚLI JESTEŚ DEWELOPEREM..

Proces projektowania apartamentów wypoczynkowych wygląda podobnie, ale w tym przypadku często czynnik udziału/kontaktu klienta jest wyłączony ponieważ często nie znamy klienta ostatecznego, dlatego ja muszę pomyśleć a niego co dla niego dobre. Zatrudniasz mnie abym przemyślała projekt tak ale nie tylko się podobał ale także uwzględniał nawyki ludzi którzy przyjechali najczęściej na wypoczynek. Takie apartamenty najczęściej są małe i ich funkcja wygląda nieco inaczej niż standardowe mieszkanie. 

Tak, oczywiście! Specjalizujemy się w takiej formie pracy. Dzisiejsza technologia pozwala Nam całkowicie zdalnie prowadzić projekt na terenie całej Polski.

Odpowiedź zależy od tego, jak duży to ma być remont i co ma obejmować. Warto przeznaczyć na przygotowanie projektu około 3 miesiące, aby wszystko było w pełni dopracowane. Jeśli remont ma się zacząć np. w kwietniu, warto znaleźć projektanta i podpisać z nim umowę już w styczniu lub wcześniej, żeby mieć pewność terminów. Klient ma do podjęcia bardzo dużo decyzji zakupowych, dlatego warto zostawić sobie więcej czasu.

 

Jeśli kupujecie mieszkanie, które dopiero się buduje: pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, kiedy musicie oddać deweloperowi zmiany układu funkcjonalnego elektryki i instalacji wodno-kanalizacyjnej. Bardzo często okazuje się, że te zmiany trzeba oddać o wiele wcześniej, niż inne elementy projektu. Często zgłaszają się do nas klienci, u których odbiór mieszkania nastąpi dopiero za 2 lata, a rysunki trzeba oddać w miesiąc od daty spotkania. Większość osób nie zdaje sobie z tego sprawy, dlatego zachęcamy, aby takie informacje zabrać już na samym początku.

Określenie wstępnego budżetu: to podstawa do zrobienia dobrego projektu wnętrz. Bez niego ciężko będzie zrealizować nawet najlepszy projekt i najpiękniejsze wizualizacje. Jeśli chcecie zobaczyć wstępny kosztorys, można go pobrać tutaj.

Zakres prac może być dostosowany do potrzeb i budżetu. Im bardziej ograniczony mamy budżet, tym dokładniej musimy liczyć się z kosztami. Jeżeli mamy np. 50- metrowe mieszkanie i 50 000 zł na jego urządzenie (które zdecydowanie jest niewystarczające) – ciężko będzie podjąć decyzję o wydaniu kolejnych kilku tysięcy na projektanta wnętrz.

Warto jednak pamiętać, że projektant wnętrz jest w stanie zaplanować budżet i realnie oszacować, co jest możliwe do zrobienia, a co nie. W ten sposób można zrobić remont mieszkania, mieszcząc się w danym budżecie. Nawet jeżeli będzie wymagało to realizacji projektów w kilku etapach. Z pewnością wnętrza zaprojektowane przez profesjonalistę będą cieszyły oko przez dłuższy czas. Znacznie łatwiej będzie takie mieszkanie sprzedać lub wynająć w przyszłości. Jest to szczególnie istotne, kiedy myślimy o danym wnętrzu w perspektywie kilku najbliższych lat.

Jeśli istnieje taka możliwość, najlepiej dostarczyć plany mieszkania lub domu. Mile widziane są również zdjęcia i wizualizacje wnętrz, które się wam podobają i mogą być inspiracją przy projektowaniu. Inspiracje przygotujcie np. w katalogu w chmurze lub skorzystajcie z Pinterest czy Homebook.

 

LINK DO MOJEGO PINTERESTA

Jest to rysunek techniczny, przedstawiający widok pomieszczenia, całego mieszkania lub piętra budynku z góry, w którym jest on równoległy do podłogi i wykonany w odpowiedniej skali.

Przedstawiają one (w uproszczony graficznie sposób) – rzuty pomieszczeń, z zaznaczonymi informacjami technicznymi dla wykonawców. W zależności od projektu i zakresu, mogą zawierać rozrysowaną funkcję, na której widnieją poszczególne elementy. Będzie to np. sofa, krzesła, stół, lampy itd. Znajdzie się tutaj także rzut z rozmieszczeniem podłogi (w tym płytek i desek), rzut z rozmieszczeniem gniazd prądowych i wypustów kablowych pod oświetlenie, rzut z umiejscowieniem kolorystyki i sufitów, układy ścian pokazujące rozmieszczenie płytek lub elementy dekoracyjne na ścianach, czy rysunki mebli na zamówienie. Bez rysunków technicznych tak naprawdę nie da się dobrze wykonać aranżacje wnętrz, a wizualizacje fotorealistyczne są niewystarczające, aby zrobić to poprawnie.

 

Inwentaryzacja wnętrza to pomiar lokalu, wraz z wszystkimi punktami instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, wentylacją, czy meblami, które mają zostać użyte w aranżacji. Następnie wszystkie wymiary nanosi się na rysunki, wykonane w programie do tworzenia dokumentacji technicznej.

 

Po konsultacjach z inwestorem wybieramy wszystkie materiały wykończeniowe, meble i dodatki. Na każdym etapie projektowym, są one umieszczane w specjalnym katalogu online, do którego klient ma stały dostęp. Przy tworzeniu wizualizacji, wykorzystujemy konkretne produkty z konkretnych sklepów. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad budżetem i wiemy dokładnie, jakie elementy znajdą się ostatecznie we wnętrzu. Jeśli klient wyrazi takie życzenie, może liczyć na nasz nadzór nad projektem wraz z zamawianiem produktów, co jest dodatkowo płatną usługą.

Zazwyczaj staramy się proponować produkty od sprawdzonych dostawców którzy mają dobre jakościowo produkty, biorą odpowiedzialność za ewentualne pomyłki udzielają gwarancji i nie trzeba „wisieć” na linii 3h żeby się czegoś dowiedzieć, dlatego  RZADKO korzystamy z sieciówek, natomiast nie mamy nic przeciwko jeśli klient znajdzie tańszy produkt gdzie indziej.

 

Przy projektowaniu wnętrz istotny jest dla nas każdy centymetr, a rzut od dewelopera nie zawsze jest wystarczająco dokładny. Jeżeli istnieje możliwość pomiaru i zrobienia inwentaryzacji, to lepiej ją wykonać.

Tworząc projekt online w Polsce lub za granicą, potrzebujemy rysunku rzutu z góry, zawierającego wszystkie wymiary, niezbędne do wykonania projektu. Pomocny będzie także przekrój pionowy, z wysokościami pomieszczeń, okien itd. Kiedy nim nie dysponujemy, prosimy o wysłanie:

  • wysokości od podłogi do sufitu,
  • od podłogi do belek stropowych,
  • wysokości otworów drzwiowych,
  • wymiarów okien,
  • wysokości od podłogi do dolnej krawędzi okna,
  • grubości parapetów,
  • wielkości kratek wentylacyjnych i ich rozmieszczenia względem sufitu i ściany,
  • wymiarów do środka przyłączy wody i kanalizy,
  • grubości stropu, mierzonej w otworze, gdzie jest klatka schodowa.

LINK DO POSTU NA BLOGI Z INSTRUKCJA JAK WYKONAC INWENTARYZACJĘ.

Tak jest to możliwe. Na terenie woj. zachodniopomorskiego Stargardu, Szczecina i okolice oraz okolice Katowic woj. śląskie. 

Przy takiej ilości produktów na rynku projektant nie jest w stanie porównać wszystkich cen. Zazwyczaj wybiera produkty od sklepów/producentów którym ufa. Jeśli zależy Ci na jakimś konkretnym sklepie lub aby kwota np. płytek za m2 nie przekroczyła 100zł/m2 głoś to proszę na początku. To bardzo ważne. Projektant na pewno weźmie to pod uwagę i nie będzie szukał powyżej tej kwoty.

 

Czasem się zdarza, że niektóre produkty można zamówić tylko z jednego miejsca ponieważ np. projektant ostatnie 2 tygodnie spędził nad opracowaniem oferty np na łóżka szyte na zamówienie z odpowiednich tkanin gąbek itp. Takie produkty jak dekoracje mogą być zakupione w różnych miejscach.